Welcome to مجموعه آموزشی و کاریابی آسا (ASA)   Click to listen highlighted text! Welcome to مجموعه آموزشی و کاریابی آسا (ASA)

رشته های فنی و حرفه ای

دراین مقاله به بررسی و معرفی انواع رشته های سازمان فنی و حرفه ای می پردازیم.

دوره های فنی حرفه ای

معرفی دوره ها

ثبت نام رشته های فنی و حرفه ای:

مشاوره رایگان

 لیست رشته های فنی حرفه ای به شرح زیر می باشد.

برای آگاهی با شرایط و استفاده از دوره های فنی حرفه ای  به لینک  https://pars-melal.ir  مراجعه نمایید.

کامپیوتر و نرم افزار

حسابداری و مدیریت

آشپزی و شیرینی پزی

برنامه نویسی و طراحی سایت

مراقبت زیبایی

خدمات آموزشی

خدمات خودرو

تعمیر کار لوازم خانگی

خیاطی

جواهرسازی

صنایع غذایی

عکاسی

جوشکاری

تعمیرات موبایل

برای آگاهی با شرایط و استفاده از دوره های فنی حرفه ای  به لینک  https://pars-melal.ir   مراجعه نمایید.

دوره های فنی حرفه ای برای بانوان

رشته های فنی حرفه ای دخترانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و از بهترین دوره ها برای بانوان می توان به دوره های زیبایی دوره های جواهرسازی، تربیت بدنی، صنایع دستی، سرامیک  دوره های کامپیوتر اشاره کرد. و همچنین پردرآمدترین شغل های رشته فنی حرفه ای برای خانم ها می توان رشته هایی نظیر طراحی دوخت و کودک یاری را مثال زد. با پیشرفت علم و فناوری امروز شاهد فعالیت گسترده خانم ها در بسیاری از مشاغل هستیم و از این رو خوشبختانه آموزشگاه های فنی حرفه ای هر ساله دوره های جدید  برای بانوان را در کشور برگزار می کند که شامل دوره های خیاطی  – آشپزی و … می باشند.

رشته های فنی حرفه ای پسرانه

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای پسران، دوره های فنی حرفه ای رشته برق و الکترونیک است.
برای مثال: دوره های رشته کامپیوتر -رشته مالی و بازرگانی  گزینه های بسیار خوبی می باشند. اکثر افراد امروزه به دنبال رشته های پردرآمد برای کار و شغل آینده خود می گردند. از جمله پردرآمدترین دوره های فنی و حرفه ای می توان هنر- مدیریت- صنعت و کشاورزی را نام برد.

لیست دوره های کامپیوتر

دوره های فنی حرفه ای رشته کامپیوتر، مجموعه ‌ای از آموزش ‌های عملی و تخصصی هستند که به افراد امکان می‌ دهند مهارت‌ ها و دانش ‌های لازم برای ورود به صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر را کسب کنند. این دوره ‌ها شامل مباحثی از اصول پایه کامپیوتر تا مباحث پیشرفته می ‌شوند. شرکت کنندگان در این دوره ‌ها با استفاده از دستگاه‌ های سخت ‌افزاری و نرم ‌افزارهای مدرن، توانایی ‌های عملی را در زمینه‌ های مختلف تکنولوژی اطلاعاتی توسعه می ‌دهند و می‌ توانند به عنوان کارشناسان ماهر در صنعت کامپیوتر و فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند.

عمومی و اداری

  1. دوره ICDL
  2. آموزش ورد
  3. دوره اکسل پیشرفته

    pars-melal.ir
  4. دوره اکسل

    pars-melal.ir
  5. آموزش تایپ ده انگشتی در بهترین آموزشگاه ها

    pars-melal.ir
  6. دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی

    pars-melal.ir
  7. دوره پریمیر

    pars-melal.ir
  8. دوره ایلوستریتور

    pars-melal.ir
  9. آموزش تری دی مکس DMAX3

    pars-melal.ir
  10. فیلم تری دی مکس
  11. دوره کورل
  12. دوره آموزش افتر افکت
  13. دوره اتوکد AutoCAD دو بعدی و سه بعدی

    pars-melal.ir
  14. دوره آموزش نرم افزار ARTCAM P

    pars-melal.ir
  15. دوره آموزش نقشه کشی معماری

    pars-melal.ir
  16. دوره آموزش تری دی مکس پیشرفته
  17. دوره آموزش نقشه کشی ساختمان AUTOCAD
  18. دوره آموزش کتیا CATIA

دوره های حسابداری

دوره های فنی حرفه ای حسابداری

یک مسیر آموزشی مهم در حوزه مالی و حسابداری هستند که به افراد امکان می ‌دهند مهارت‌ های پایه و پیشرفته حسابداری را فرا بگیرند. این دوره‌ ها به دانشجویان تئوری ‌های حسابداری، مالیات، تجارت، و مفاهیم مالی را آموزش می‌ دهند و ایشان را برای شغل‌ های حسابداری در صنعت و تجارت آماده می‌ سازند. از جمله مواردی که در این دوره‌ ها آموزش داده می ‌شود می ‌توان به تنظیم گزارشات مالی، مدیریت مالیات، کار با نرم‌ افزارهای حسابداری، و تحلیل مالی اشاره کرد. افرادی که این دوره ‌ها را با موفقیت پشت سر می‌ گذارند، می‌ توانند در بخش حسابداری سازمان‌ ها و شرکت ‌ها، یا به عنوان مشاوران مالی مستقل، حرفه ‌ای و موفقی در عرصه حسابداری فعالیت کنند. در بخش زیر رشته های فنی حرفه ای حسابداری را برای شما قرار داده ایم.

آموزش حسابداری

  1. دوره حسابداری بازار کار فشرده با مدرک معتبر

    pars-melal.ir
  2. فیلم آموزشی نرم افزار هلو حسابداری
  3. آموزش مالیات

    pars-melal.ir
  4. کلاس آموزش نرم افزار هلو

    pars-melal.ir
  5. آموزش حسابداری مقدماتی
  6. کلاس آموزش نرم افزار سپیدار

دوره های آشپزی و شیرینی پزی

دوره های آشپزی و شیرینی پزی فنی و حرفه ای اهمیت بسیاری در آموزش و توسعه مهارت های کولرینران این حرفه دارند. این دوره ها به دانشجویان این امکان را می دهند تا با تکنیک های پیچیده آشپزی و تهیه شیرینی های با کیفیت و طعم دلپذیر آشنا شوند. در این دوره ها، مفاهیم اساسی مانند انتخاب مواد اولیه، ترکیب طعم ها، تزیین و پخت درست به دانشجویان آموزش داده می شود. همچنین، دانشجویان با آخرین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تهیه غذاها و شیرینی ها آشنا می شوند. این دوره ها فرصتی عالی برای افرادی که به عنوان سرآشپز یا شیرینی پز حرفه ای فعالیت می کنند یا قصد ورود به این صنعت را دارند، فراهم می کنند تا مهارت های خود را به سطح بالاتری برسانند و به عنوان یک کارشناس تخصصی در این زمینه شناخته شوند.

آموزش آشپزی

  1. آموزش کباب زنی و تخته کاری

    pars-melal.ir
  2. دوره آشپزی بین المللی

    pars-melal.ir
  3. آموزش فست فود

    pars-melal.ir
  4. کلاس فینگر فود

    pars-melal.ir
  5. آشپزی سنتی
  6. دوره آموزش پیتزا پزی
  7. دوره آموزش سوسیس و کالباس
  8. آموزش قصابی
  9. کیک و شیرینی
  10. آموزش کیک پزی فنی و حرفه ای

    pars-melal.ir
  11. دوره نان حجیم و نیمه حجیم
  12. کلاس شیرینی پزی

    pars-melal.ir
  13. آموزش کیک کافی شاپی

    pars-melal.ir
  14. آموزش باقلوا
  15. آموزش دکور کیک پیشرفته
  16. آموزش انواع دسر بین المللی

دوره های برنامه نویسی و طراحی سایت

دوره‌ های برنامه‌ نویسی و طراحی سایت فنی و حرفه‌ ای اهمیت بسیاری در دنیای فناوری اطلاعات دارند و به افراد این امکان را می ‌دهند که مهارت‌ های برنامه‌ نویسی خود را به سطح بالاتری برسانند. این دوره‌ ها معمولا به طور گسترده‌ ای در زمینه‌ های مختلفی از برنامه‌ نویسی مانند توسعه وب، توسعه نرم‌ افزار، امنیت اطلاعات، هوش مصنوعی و بیشتر ارائه می ‌شوند. در دوره‌ های فنی و حرفه ‌ای، شما با مفاهیم پیشرفته ‌تری آشنا می ‌شوید و مهارت ‌های خود را در حوزه ‌های خاصی تقویت می‌ کنید. این دوره‌ ها عموما شامل پروژه ‌های عملی و واقعی هستند که به شما کمک می‌ کنند تا تجربه عملی واقعی در برنامه‌ نویسی و طراحی سایت کسب کنید.

طراحی سایت

  1. خرید فیلم آموزش وردپرس

    pars-melal.ir
  2. دوره وردپرس
  3. کلاس html  و  css

    pars-melal.ir
  4. آموزش php

    pars-melal.ir
  5. دوره پیشرفته طراحی سایت
  6. آموزش پیشرفته طراحی سایت
  7. آموزش ساخت قالب در وردپرس
  8. دوره طراحی وب برای کودکان و نوجوانان
  9. دوره تست نفوذ وردپرس

دوره های آموزشی پوست و زیبایی

رشته های مراقبت و زیبایی فنی و حرفه ای ، به دانشجویان این امکان را می‌ دهند تا مهارت‌ های لازم برای مراقبت از پوست، آرایش، و مراقبت از زیبایی افراد را به دست آورند. این دوره ‌ها عموما به تدریس مباحث مرتبط با انواع پوست، تجهیزات و مواد مورد استفاده در زیبایی، تکنیک ‌های آرایش حرفه ‌ای، مدل‌ سازی ناخن، و مراقبت از موها می‌ پردازند. کارآموزان از طریق تجربیات عملی و آموزش تخصصی، توانایی‌ های خود را توسعه داده و مهارت‌ های لازم برای ورود به صنعت پوست و زیبایی را به دست می‌ آورند. در بخش زیر می توانید زیر شاخه های رشته فنی حرفه ای پوست و زیبایی و لیست دوره های فنی حرفه ای خواهران را مشاهده نمایید.

  1. مراقبت زیبایی
  2. کاشت ناخن
  3. آموزش کوتاهی مو زنانه
  4. آموزش اکستنشن مژه
  5. آموزش طراحی ناخن
  6. آموزش مدیریت سالن زیبایی
  7. آموزش اسکالپ سر
  8. دوره بافت مو

    pars-melal.ir
  9. دوره های خدمات آموزشی

رشته های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای ، مجموعه ‌ای ارزشمند از آموزه‌ ها و مهارت ‌های تخصصی هستند که به افراد امکان می ‌دهند تا در زمینه‌ هایی مهارت‌ ها و دانش لازم را کسب کرده و حرفه ‌ای در آن حوزه‌ ها شوند. این دوره ‌ها معمولا شامل آموزش ‌های تئوریک و عملی، آزمون‌ ها و گواهی‌ نامه ‌های تایید شده توسط مراجع معتبر می‌ شوند. آموزش ‌های فنی حرفه ‌ای نقش مهمی در توسعه توانمندی ‌های شغلی افراد و ارتقاء صنایع و خدمات ایفا می ‌کنند و به تعمیق دانش و تجربه فراگیران در حوزه‌ های مورد نظر کمک می ‌کنند.خدمات آموزشی

  1. آموزش لایحه نویسی قضایی
  2. دوره آموزش مدیر مهد کودک و مربیگری مهد کودک

دوره های خدمات خودرو

رشته های فنی حرفه ای مکانیک خودرو به عنوان یکی از اصلی ‌ترین و حیاتی‌ ترین آموزش‌ ها در صنعت خودرو شناخته می‌ شوند. این دوره ‌ها به کارآموزان مهارت‌ های لازم برای تعمیر و نگهداری انواع خودروها را آموزش می‌ دهند. از جمله موضوعاتی که در این دوره‌ ها آموزش داده می‌ شود می‌توان به تشخیص و رفع عیوب مکانیکی و الکتریکی، تعمیر موتور، سیستم‌ های ترمز، تعلیق، الکتریکی، و الکترونیکی خودروها اشاره کرد. این دوره‌ ها با ارائه آموزش عملی و تئوریک به کارآموزان، آن‌ ها را برای ورود به بازار کار صنعت خودرو آماده می‌ سازند و نقش بسزایی در بهبود کیفیت خدمات پس از فروش و ایمنی رانندگی ایفا می ‌کنند.

خدمات خودرو

  1. دوره آموزش صافکاری خودرو
  2. آموزش سرامیک خودرو
  3. دوره آموزش کارشناسی خودرو
  4. دوره آموزش نقاشی خودرو
  5. دوره آموزش برق خودرو
  6. دوره آموزش نصب ضبط و باند خودرو
  7. دوره آموزش تعمیر موتور سیکلت

معرفی رشته های فنی حرفه ای

دوره های فنی حرفه ای چیست؟رشته های پولساز فنی حرفه ای نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد یک کشور دارند. این رشته ‌ها به دانش و مهارت‌ های عملی و تخصصی در حوزه ‌های مختلف مانند برق، مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، ساختمان، خودروسازی و موارد مشابه می‌ پردازند. دانشجوان این رشته ‌ها به کسب مهارت‌ های عملی مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی و اجرای پروژه ‌های تخصصی پرداخته و می ‌توانند نقش بسیار مؤثری در توسعه صنایع مختلف ایفا کنند.

دوره فنی حرفه ‌ای از آموزش‌ های عملی و کاربردی بهره‌ برداری می‌ کنند که فراگیران را برای ورود به بازار کار آماده می ‌سازند. این رشته‌ ها به دانشجوان فرصت می ‌دهند تا تجربه عملی در کارهای واقعی کسب کنند و مهارت‌ های عملی را به دست آورند. بنابراین، این رشته ‌ها نقش مهمی در تأمین نیروی کار ماهر و توسعه صنعتی ایفا می ‌کنند و افراد را قادر می ‌سازند تا در حوزه ‌های فنی و تخصصی مورد نیاز جامعه و بازار کار مشغول به فعالیت شوند.

دوره های فنی حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی

دوره‌ های فنی حرفه‌ای تعمیرات لوازم خانگی از مهم ‌ترین دوره‌ های آموزشی در حوزه تعمیرات و خدمات فنی محسوب می‌ شوند. این دوره‌ ها به کارآموزان اطلاعات و مهارت‌ های لازم برای تعمیر و نگهداری انواع لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و دستگاه‌ های الکترونیکی را آموزش می ‌دهند. در این دوره‌ ها، دانشجویان با اصول عملکرد این لوازم آشنا می‌ شوند و یاد می‌ گیرند چگونه مشکلات فنی مرتبط با آنها را تشخیص دهند و تعمیر کنند. همچنین، آموزش‌ های مرتبط با ایمنی کار در محیط‌ های فنی نیز در این دوره‌ ها ارائه می ‌شود تا هنرجویان بتوانند به صورت ایمن و مؤثر در تعمیرات اقدام کنند.

تعمیرات لوازم خانگی

pars-melal.ir
  1. آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی
  2. آموزش نصب و تعمیرات کولز گازی یا آموزش تعمیرات مکانیکی یخچال و فریزر
  3. آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی
  4. آموزش تعمیرات تلویزیون آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری
  5. آموزش نصب و تعمیرات آبگرمکن ، اموزش تعمیرات مکانیکی ماکروفر و کماکروویو

 دوره های خیاطی 

دوره ها  خیاطی اهمیت بسیاری در عرصه صنعت مد و لباس دارند. این دوره‌ ها به شما امکان می‌ دهند تا مهارت‌ های خیاطی و دوخت حرفه ‌ای را یاد بگیرید و به عنوان یک خیاط ماهر در بازار کار جایگاه پیدا کنید. در این دوره‌ ها، کارآموزان با اصول و تکنیک ‌های پیشرفته دوخت آشنا می‌ شوند. علاوه بر دوخت، در این دوره‌ ها به کارآموزان آموزش می‌ دهند که چگونه الگوهای مختلفی را طراحی و تنظیم کنند تا بتوانند لباس ‌های منحصر به فردی ایجاد کنند. در مجموع، دوره‌ های خیاطی فنی حرفه ‌ای به افراد این فرصت را می‌ دهند تا به یک حرفه‌ ی خلاقانه و متنوع در عرصه مد و لباس پیوند بزنند و درآمد قابل توجهی بدست آورند.

خیاطی

  1. دوره آموزشی ضخیم دوزی زنانه ، دوره آموزشی نازک دوزی زنانه
  2. دوره آموزش دوخ ت مانتو آموزش خیاطی آقایان
  3. آموزش خیاطی با الگوهای آسان ، آموزش الگو سازی و برشکاری
  4. آموزش دوخت لباس عروس و آموزش دوخت لباس کودک و نوجوان
  5. آموزش دوخت لباس عروس و شب
  • دوره های جواهرسازی

    دوره  جواهرسازی به عنوان یکی از مهارت ‌های مهم در صنعت جواهرسازی و زیورآلات دارای اهمیت بسیاری هستند. در این دوره ‌ها مهارت‌ ها و تکنیک‌ های اساسی و پیشرفته جواهرسازی را آموزش می بینید. از جمله موضوعاتی که در این دوره‌ ها آموزش داده می ‌شود، شامل طراحی و مدل ‌سازی جواهرات، برش و سنگ ‌آوری، جواهرات گره‌ زنی و جواهرات ساخته شده با فلزات گوناگون می ‌باشد. همچنین، دوره های فنی حرفه ای طلا و جواهر سازی به دانشجویان این امکان را می‌ دهند تا با ابزارها و تجهیزات مورد نیاز در این صنعت آشنا شوند و تجربه عملی کسب کنند. این دوره‌ ها برای افرادی که به تولید و طراحی زیورآلات علاقه دارند، فرصتی عالی برای یادگیری و پیشرفت در این حرفه فراهم می‌ کنند.

    جواهرسازی

    ساخت حلقه نقره ، سازنده زیور آلات سنتی

    طراح کلاسیک زیور آلات پیشرفته ، عیار سنج فلزات قیمتی

    سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، گوهر تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

    گوهر شناسی ، فیروزه کوبی

    دوره های صنایع غذایی یکی از حوزه‌ های مهم و پرکاربرد، دوره های صنایع غذایی می باشند. این دوره‌ ها به کارآموزان دانش‌ های مورد نیاز برای ورود به صنعت مهم و گسترده ‌ای که به تولید و فرآوری محصولات غذایی مرتبط است، آموزش می ‌دهند.  موضوعاتی که دردوره‌ های فنی و حرفه ای آموزش داده می ‌شود  فرآیند های تولید مواد غذایی، بهداشت و ایمنی غذا، تکنولوژی پخت و پز، مدیریت کیفیت و بسته‌ بندی می باشد. افرادی که این دوره ‌ها شرکت می کنند، می‌ توانند به عنوان تکنسین‌ ها یا مدیران مهارت‌ های حیاتی برای تولید محصولات غذایی با کیفیت و ایمنی بالا را ارتقاء دهند و نقش مهمی در صنعت غذایی ایفا کنند.

    صنایع غذایی

    آموزش روش های تکثیر گیاهان دارویی ، تکنیک های راه اندازی سالن پرورش قارچ

    دوره آموزشی جامع اتوماسیون صنعتی ، آموزش کشت زعفران گلخانه

    آموزش کشت زعفران گلخانه ای ، آموزش

    دوره تخصصی درون سازمانی HSE

    دوره های  جوشکاری

  • کلاسهای  جوشکاری اهمیت بسیاری در صنعت و تولید دارند. این دوره ‌ها به افراد این امکان را می‌ دهند تا مهارت‌ ها و تخصص‌ های لازم برای انجام عملیات جوشکاری را بیاموزند. در طی این دوره‌ها، کارآموزان با انواع مواد جوشکاری، تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز آشنا می ‌شوند. از جمله مهارت‌ هایی که در این دوره‌ ها آموخته می‌ شوند می ‌توان به تشخیص و انتخاب مواد جوشکاری، تنظیم پارامترهای جوشکاری، و اجرای عملیات جوشکاری به صورت دقیق و ایمن اشاره کرد.

    جوشکاری

  1. آموز ش جوشکاری برق ، آموزش جوشکاری آرگون
  2. آمو زش جوشکاری فلزات رنگی ، آموزش بازرسی جوش
  3. آ موزش جوشکاری (پک کامل )، آموزش جوشکاری
  4. آموزش لوله کشی گاز خانگی
  • پردرآمد ترین رشته ها:

    در ۴ گروه کلی می توان رشته های پر درامد فنی حرفه ای را دسته بندی کرد.

  1. صنعت
  2. خدمات
  3. هنر
  4. کشاورزی

فاکتور اولیه ای که باعث می شود هنرجو بتواند در رشته ای موفق شود و در مسیر خود مستحکم باقی بماند علاقه است.
پردرامد ترین شغل  ها مربوط به هر یک از ۱۰ دسته فنی حرفه ای به شما معرفی شده است:

  1. بازرگانی وامور اداری: حسابداری
  2. بهداشت و سلامت : تربیت بدنی، تربیت کودک
  3. برق و رایانه : شبکه و نرم افزار رایانه، الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترونیک و مخابرات دریایی
  4. خدمات : ناوبری، حمل و نقل
  5. تعمیر و نگهداری ماشین آلات: مکانیک موتورهای دریایی
  6. کشاورزی و غذا : صنایع غذایی ، امور زراعی، امور باغی، امور دامی،
  7. هنر: پویانمایی، تولید برنامه های تلویزیونی، سینما، فتوگرافیک، طراحی و دوخت، گرافیک، نقشه کشی معماری، معماری داخلی، نوازندگی ساز جهانی، نوازندگی ساز ایرانی، نقاشی، نمایش
  8. مواد و فرآوری : صنایع نساجی، سرامیک، صنایع شیمیایی، معدن، متالوژی
  9. معماری و ساختمان : ساختمان
  10. مکانیک : چاپ، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، صنایع فلزی، ماشین ابزار، مکاترونیک، مکانیک خودرو

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای

مدارک فنی و حرفه ای جزو معتبرترین مدارکی هستند که بعد از گذراندن رشته های سازمان فنی حرفه ای به افرادی که مدرک فنی و حرفه ای ۱۴۰۲ در هر رشته و گرایشی رو دارنند می توانند در جایی مشغول به کار بشوند. همچنین برای دریافت این مدارک لازم است که داوطلبان این دوره ها ابتدا به پورتال سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کنند و بر اساس علاقه خودشان در دوره مدنظر ثبت نام کنند.

سوالات متداول

دوره های فنی حرفه ای شامل کدام رشته ها می باشد؟

پردرآمد ترین رشته های فنی حرفه ای کدام است؟

چگونه در دوره های فنی حرفه ای ثبت نام کنیم؟

چگونه می توان مدرک فنی حرفه ای دریافت کرد؟

برای آگاهی با شرایط و استفاده از دوره ها  به لینک  pars-melal.ir/   مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

enemad-logo
Click to listen highlighted text!